Fogszuvasodás ellátása

Gyermekkori fogszuvasodás kezelése: gyors, fájdalommentes módszerekkel védjük meg a kicsik mosolyát.

Mosolyogj!

A fogszuvasodás okai

A gyermekkori fogszuvasodás egy komplex probléma, amely számos tényező kombinációjából eredhet. A leggyakoribb okok közé tartozik a nem megfelelő szájhigiénia és a cukros, savas ételek, italok fogyasztása. Ezek a tényezők együttesen hozzájárulnak a fogak károsodásához, ami fogszuvasodáshoz vezethet már egészen kicsi korban is.

A rendszeres fogmosás elhanyagolása, a megfelelő fogápolási eszközök használatának mellőzése és a rendszeres fogászati ellenőrzések hiánya ideális környezetet teremthet a káros baktériumok szaporodásához. Ezek a baktériumok savat termelnek, amely roncsolja a fogzománcot, elősegítve ezzel a fogszuvasodás kialakulását.

Mit lehet tenni fogszuvasodás ellen?

A rágófogak barázdái alakjuk és tisztíthatóságuk miatt különösen alkalmasak a lepedék megtelepedésére, így a fogszuvasodásnak nagy mértékben ki vannak téve.  Emiatt prevenciós jelleggel ezeknél a fogaknál barázdazárást alkalmazunk. A kezelés során a folyékony barázdazáró anyagot behelyezzük a mély barázdákba, ami ott szétterül, majd speciális, kék fényű lámpával megszilárdítjuk. Így ezek a fogak is megfelelő védelmet kapnak a fogszuvasodással szemben.

A fogszuvasodás kezelése gyerekkorban

Gyerekfogorvosaink nem csak a szuvas maradófogakat, hanem a tejfogakat is kezelik tömésekkel, hiszen egy lyukas tejfog a frissen áttörő maradófogakra is veszélyt jelenthet. Elhanyagolt tejfogszuvasodás esetén komoly, a maradófogakéhoz hasonló fájdalom is jelentkezhet, ráadásul a tejfogak felépítése különbözik a maradófogakétól, így a fogszuvasodás is gyorsabban terjed tejfogazatban. Ezért nagyon fontos a tejfogakat is tömésekkel ellátni.

Hogyan csináljuk?

A tömés során az érintett szuvas területet fogászati fúró, vagy speciális kézi műszer

segítségével távolítjuk el. A fogban kialakított üregben elhelyezzük a tömőanyagot, amely önkötő, vagy fotopolimerizációs lámpa segítségével szilárdítjuk meg. A tömés tartósságát befolyásolja az is, hogy a kis páciens milyen alapossággal tisztítja a fogait,

milyen a szájhigiénéje, ezért ebből a szempontból is fontos a megfelelő szájápolás és a fogmosási rutin kialakítása.

Ebben

az életkorban érdemes elhozni kismanódat