Gyökérkezelés

Gyermekkori gyökérkezelés: fájdalommentes módszerrel mentjük meg a sérült fogakat. Biztonságos, gyors, hatékony kezelés.

Mosolyogj!

Tejfog gyökérkezelés

Tévhit, hogy a tejfogaknak nincs gyökerük; ráadásul ugyanúgy be tudnak gyulladni, akár csak a maradófogak gyökerei. Már kisgyermekkorban is szükségessé válhat a tejfogak gyökérkezelése, ha a fogszuvasodás olyan nagy méreteket ölt, vagy a fog baleset következtében elhalt.

Mikor kell gyökérkezelni egy fogat?

Azokban az esetekben lehet szükség egy tejfog gyökérkezelésére, amikor a fogszuvasodás már nagyon mély és eléri a fogbelet, vagy egy fogbaleset, sérülés miatt a fog begyullad. Ilyenkor általában egy pukli jelenik meg az érintett fog mellett az ínyen, amiből akár genny is ürülhet. Ezeket a tejfogakat kezelni kell, hiszen egy gyulladt tejfog pontosan ugyanúgy tud fájni, akár csak egy maradófog, valamint fontos szerepük van a rágásban, beszédben, illetve helyet tartanak fenn a maradófogaknak.

Rendkívül fontos megfelelő ellátásban részesíteni a tejfogakat, mert elhanyagolt gyulladás esetén akár tályog is kialakulhat, ami számos negatív következménnyel járhat.

A gyökérkezelés menete

Tehát helyfenntartó szerepe miatt, ha nem indokolt, nem távolítjuk el a gyulladt tejfogat, hanem a gyökérkezelés során megnyitjuk a fogat a koronai rész felől, és eltávolítjuk a gyulladt szövetmaradványokat. Ezt követően erősen fertőtlenítő folyadékkal átöblítjük és gyógyszeres pasztával zárjuk a gyökércsatornákat. A kontrollvizsgálat során, ha a panaszok elmúlnak, átöblítjük a fogat, a gyökércsatornákban kicseréljük a gyógyszert és végül a koronai részt töméssel zárjuk.

Minden gyökérkezelés előtt kap szurit a gyermek?

Nem, az esetek többségében nincs szükség érzéstelenítő injekcióra. Azonban a gyerekfogorvos az adott szituáció függvényében dönthet úgy, hogy mégis ad, ilyenkor A szuri előtt felhelyezünk egy gyümölcsös ízű érzéstelenítő zselét, amivel elérzéstelenítjük a nyálkahártyát, így a szúrást már nem fogja érezni a gyerkőc. Azonban feszítheti kicsit, ami kellemetlen lehet. A kezelést követően, amíg ki nem megy az érzéstelenítő hatása, kérünk Titeket, figyeljetek, hogy ne egyen, illetve ne harapdálja a száját és a nyelvét. Inni nyugodtan lehet.

Ebben

az életkorban érdemes elhozni kismanódat